Slösurfande - ett avskräckande tidsfördriv

Internet är verkligen fullt av rasism, klassförakt och ren och skär dumhet. 
 
 
Här är utsikten från min fina balkong. Gröna träd och en halvtom parkering. Bortanför parkeringen ligger en förskola och ett villaområde. Lite längre bort, till höger om bilden ligger fina Backavallen med träningsloka, motionsslinga och Hisings Backa FCs klubblokal. Motionsslingan går igenom ett mysigt litet grönområde. Här är det inte bara grönt och fint, det är nära till stan också - två stombussar tar mig till Brunnsparken på en kvart, till Järntorget på under halvtimmen (inklusive byte). Poseidon beskriver området här.
 
Varför skriver jag detta, självklarheter om Backa och dess fördelar som alla som bor här känner till? Jo, för att skriva av mig lite. När man läser sådana här dumheter så inser man att myten om det toleranta och intelligenta svenska folket är tämligen överdrivet. Här är en annat inlägg av korthuvade män om hur illa det är i Backa Röd - eller i "Pakistan"  som de kallar det. Kan man bli annat än trött? Någon idiot skriver att "Där mördas minst en helyllesvensk om dagen, inget trevligt ställe, ständiga bråk o kaos ute på gatorna, bilar brinner nätterna igenom." en annan stjärna tror att man måste ta taxi hem på kvällarna. Förmodligen är Backa Kyrkogata en av stans säkraste busshållplatser nattetid - går alltid på respektive av en hel del folk där.

Ett intressant inlägg från artisten Anoshirvan Anosh Sheytan Parvazi. om hur bland annat media beskriver Backa finns här. (inlägget är från 2011 när det var som mest uppståndelse här).

Så, nu har jag skrivit av mig för idag! Ska nog undvika både GP och märkliga sajter på internet ett tag...